poniedziałek, 13 lutego 2017

Akcja Wydawnictwa Debit i Centrów Powiadamiania Kryzysowego

Dzwoń z głowa pod numer 112


Wydawnictwo Debit wspólnie z Centrami Powiadamiania Ratunkowego w Polsce przygotowały kampanię pod hasłem "Dzwoń z głową pod 112". Celem akcji jest przypomnienie w jakich sytuacjach należy z numeru korzystać. Kampanię wspiera książka dla dzieci Dzwoń pod 112. Do takiej promocji zachęca sama Komisja Unii Europejskiej. Pracownicy centrów alarmowych w Polsce zwracają uwagę, że wciąż często zdarzają się telefony niepotrzebne, które utrudniają pomoc.

- To linia alarmowa, ratująca zdrowie i życie w nagłych przypadkach. Nie można jej blokować poprzez telefony dotyczące zdarzeń np. sprzed tygodnia. Mnóstwo zgłoszeń jest fałszywych. Pracę utrudniają nam "zgłoszenia", wykonywane przez małe dzieci, którym rodzice dają do zabawy telefony komórkowe. Nawet jeśli są to aparaty bez karty, ale działają, można się z nich dodzwonić na numer alarmowy 112 - tłumaczy Magdalena Wysocka - Brunka z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Bydgoszczy.

Książka "Dzwoń pod 112" dzięki swojej treści i typografii, która zachęca do czytania, stała się bestsellerową propozycją dla młodych czytelników. Główną bohaterką opowieści Heleny Bross jest Maja, dziewczynka, która uwielbia wspinać się po drzewach i nie przepada za? czytaniem. W czasie zabawy na podwórku z kolegą z klasy dziewczynka łamie nogę na trampolinie! Oskar doskonale wie co zrobić i jak się zachować. Dzwoni pod numer 112 i wzywa pogotowie. Maja okazuje się być dzielną dziewczynką. W dodatku nie mogąc wspinać się po drzewach bliżej zaprzyjaźnia się z książkami!
W ramach kampanii Wydawnictwo Debit ogłasza konkurs plastyczny dla dzieci, w którym do wygrania będą książki oraz możliwość odwiedzenia jednego z Centrów Powiadamiania Ratunkowego w Polsce.
(ET, Debit)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz