wtorek, 22 listopada 2016

"Tam, gdzie nie sięga już cień" Hanna Kowalewska




Już dawno żadna książka, a tym bardziej polska, nie przyciągnęła aż tak mojej uwagi. Zastanawiałam się dlaczego do tej pory nie trafiłam na powieści p. Hanny Kowalewskiej. Może uważałam je za zbyt "dorosłe"?

Teraz odkryłam ich piękno. Niezwykłe postacie. Wspaniałe, polskie morze.
Jest jeszcze Tajemnica, którą odkrywa krok po kroku - główna bohaterka - Inka. Dziewczyna, przy łóżku umierającej ciotki odbywa podróż w czasie, do dni swojego dzieciństwa, które spędziła w Jantarni. Z niektórymi koleżankami i kolegami staje po kilkunastu latach "oko w oko". Niestety, nie są to spotkania "bliskiego stopnia". Wręcz przeciwnie - zimne i odległe.

Zatem, jeśli chcecie spędzić dobrze czas i poznać historię, która będzie miała wiele pytajników... Jeśli lubicie czytać książki o losach ludzi, których życie nie rozpieszcza, to myślę, że ten tytuł jest idealny. 

Urzeknie was klimat powieści i galeria postaci. Przeniesiecie się nad Bałtyk, który skrywa niejedna zagadkę.
A czy zaprzyjaźnicie się z Inką? To już zupełnie inna historia...

Uważam, że jest to najlepsza polska powieść, którą czytałam. Na pewno sięgnę po inne tytuły tej autorki.

Gorąco polecam!

ocena: 10/10                                                                      Magda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz