wtorek, 29 listopada 2016

"Kod Leonarda da Vinci" Dan Brown( wyd. skrócone)


Moim zdaniem świetnie, że powstała skrócona wersja (specjalnie dla młodzieży) tego bestselleru. Przeczytałam zarówno wersję dla dorosłych, jak i tę  tę dla młodzieży oraz oglądnęłam film. Jestem zatem osobą, która może ocenić ten tytuł z wielu perspektyw.

Zacznę od okładki - jest tajemnicza, ciekawa i bardzo zachęca do sięgnięcia po książkę, m.in.hasłem reklamowym: "Przygotuj się na morderczy wyścig z czasem..."

Do tej pory nie czytałam żadnej książki z taką ilością wiedzy o znakach, sektach, religii itp. Moim zdaniem taka tematyka jest odpowiednia zarówno dla dziewczyn, jak i chłopców, ale polecałabym ją czytelnikom starszym - od klasy 6 - aż do końca gimnazjum.

Sądzę, że dużym plusem tej powieści jest język utworu, chociaż mam w tym temacie jedno zastrzeżenie. W tekście znajdują się francuskie zwroty i wyrażenia niestety nie przetłumaczone, co dla mnie, jak i wielu młodych czytelników jest znaczną przeszkodą. 
Ciekawe jest też dołożenie do tekstu kolorowej wkładki z reprodukcjami fotografii, które pomagają wyobrazić sobie miejsca , w których toczy się akcja powieści.

Wolałabym też czytać wersję z dłuższymi rozdziałami. Przejście od jednego wątku do następnego tylko po 4 stronach jest dla mnie zbyt szybkie.

Jednym z moich ulubionych bohaterów tej powieści jest albinos - Sylas, demon z bractwa Opus Dei. Postać ta jest duchem o oczach diabła. To wyrzutek i uciekinier, który w wieku 18 lat trafił za więzienne kraty. Przypomina mi innego albinosa, którego spotkałam na kartach powieści Mariana Wollnego pt."Kacper Ryx". 

Oceniam tę powieść bardzo wysoko i polecam ja tym, którzy lubią barwne opisy i intrygujące historie. 

Ocena: 8/10 ( dwa punkty które odjęłam są za zbyt krótkie rozdziały oraz brak tłumaczenia j. francuskiego)                                          Zuzanna


Dziękujemy wyd. Sonia Draga za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej, szkolnej biblioteki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz