W pustyni i w puszczy
W ramach projektu "W pustyni i w puszczy. Gra planszowa zintegrowana z internetową platformą wiedzy" organizatorzy chcą zaproponować wszystkim graczom, a zwłaszcza młodzieży i nauczycielom nową, atrakcyjną formę odczytania najsławniejszej polskiej powieści przygodowej.
"Choć dobra zabawa jest tu bardzo ważna, wykorzystanie formy gry nie ogranicza się jedynie do warstwy przygodowej, ale ma także służyć pogłębionemu, krytycznemu odczytaniu powieści i zrozumieniu kontekstu, w jakim powstała. Tworzymy sytuację, w której gracz jest motywowany do skorzystania z towarzyszącej projektowi internetowej platformy wiedzy. Wchodząc na stronę www.sienkiewicz.promocjaksiazki.pl lub korzystając z QR kodów, grający znajdzie ważne i interesujące informacje dotyczące powieści ?W pustyni i w puszczy? i Afryki początku XX wieku. Ich znajomość pozwoli mu zdobyć dodatkowe punkty" - czytamy w komunikacie prasowym.
Na platformie znajduje się specjalna ?strefa nauczyciela?, gdzie można pobrać nowoczesne, zgodne z podstawą programową scenariusze lekcji i towarzyszące im materiały metodyczne. Dla nauczycieli przeznaczone są także warsztaty metodyczne, które nauczą, jak wykorzystać grę planszową i platformę, by rozmowa o książce Sienkiewicza była dla młodzieży atrakcyjna i inspirująca.
W projekt, objęty patronatem Honorowym Wydziału Polonistyki UJ, włączyli się zdolni twórcy: ilustratorka, absolwentka krakowskiej ASP - Anna Stosik, projektant gier - Wojciech Rzadek, doktoranci Wydziału Polonistyki UJ pod opieką naukową dr Tomasza Majkowskiego oraz Biserka Čejović - praktyk, nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej, współpracowniczka Instytutu Badań Edukacyjnych.
Projekt realizowany jest przez Agencję Promocyjną OKO Iwona Haberny na zlecenie Instytutu Książki w ramach programu "Rok Sienkiewicza 2016".
(p) źródło: (n)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz