piątek, 17 kwietnia 2015

"W towarzystwie uroczych pań" Alexander McCallSmith



Cała seria Ladies Detective Agency jest najbardziej wyjątkowym zbiorem książek, jakie kiedykolwiek czytałem. Naprawdę wierzę, że McCall zasługuje na popularność, ponieważ ma uniwersalny urok. 

Precious Ramotswe, to urocza botswańska pani detektyw, która zadaje pytania o życie, w sposób tak ludzki... że wielu z nas może to zrobić!
Chciałbym ją poznać. Mam wrażenie, że mógłbym być lepszym człowiekiem, gdyby udało mi się z nią porozmawiać.
Gdy jestem zestresowany, gdy mi smutno, szukam innych części serii Agencji detektywistycznej... Dla mnie jest to po prostu relaks i miła lektura.

Te książki są jakby w zwolnionym tempie, urocze, pełne humoru...

McCall Smith ma niepowtarzalny styl, który owija się wokół czytelnika jak pocieszający koc. 
Wyobrażam sobie, jak siedzę pod akacją w gorącej Botswanie, w pełnym słońcu i piję herbatę ... Powolne tempo życia, wszyscy się znają, a uczciwość oraz etyka są bardzo ważne.

Czytając tę książkę, miałem takie odczucie, jakbym jeszcze raz czytał "Pożegnanie z Afryką", taka głęboka miłość do tej ziemi jest w tej powieści...


Niedawno widziałem film dokumentalny o Alexander McCall Smith. Wyznał, że chce pisać książki o Afryce, które nie są tragiczne. Wyjaśnił także, jak jedzie   do Botswany raz w roku, aby " prowadzić badania" dla każdej, kolejnej książki w serii. 


Zdecydowanie jedna z moich ulubionych książek do tej pory!
Czekam na czytanie kolejnych książek z tej serii.

Polecam!!! 

Ocena: 10/10                                                                            Kuba

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz