wtorek, 16 maja 2017

"Zakazane życzenie" Jessica Khoury


Książkę przeczytałam bardzo szybko. Gdy tylko zaczęłam nie mogłam się oderwać. Autorka napisała ją w 1 osobie i to duży plus tego tytułu, przynajmniej jak dla mnie. Moim zdaniem fabuła "Zakazanego życzenia" jest niezwykła. 

Opowiada o dziewczynie, Zaharze, która została dżinem. Jej panią była mądra i dobra królowa, którą pokochała jak siostrę i właśnie z tego powodu były problemy. Ponieważ pierwszą zasadą dżinów jest : "Nie wolno zakochiwać się w ludziach!"
Dlatego król dżinów zniszczył królestwo królowej, a lampa, w której mieszkała Zahara pozostała w ruinach pałacu. Dopiero po 500 latach znalazł ją Alladyn. W tym miejscu rozpoczyna się właściwa akcja książki...

Sądzę, że "Zakazane życzenie", to książka fantasy głównie dla dziewczyn w wieku gimnazjalnym i starszych. Odnajdą w niej super postaci i klimat, rzadko pojawiający się w tytułach tzw. młodzieżowych. 

Pierwszy raz spotkałam się  z pisarką Jessicą Khoury, ale na pewno nie ostatni. Ta powieść zachęciła mnie po sięgnięcia po inne książki tej autorki. 

Bardzo serdecznie polecam osobom, które uwielbiają książki o magii, przygodzie i miłości.


Ocena: 11/10                                               Julka


Dziękujemy wydawnictwu Sine Qua Non za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej, szkolnej biblioteki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz