Podczas
zajęć biblioterapeutycznch dla kl. I d w Szkole Podstawowej nr 130 nie tylko zachęcamy do sięgnięcia po odpowiednią lekturę, ale i
wprowadzamy elementy biblioterapii ( a więc zabawy słowem, gestem, rysunkiem).
Przede wszystkim przekonujemy do gimnazjalistów - młodszych kolegów i
koleżanki.
Gimnazjaliści-blogerzy
wybierają odpowiednią lekturę, przygotowują oprawę graficzno-zabawową i ...
starujemy. Nasze gimnazjum wchodzi w skład dużego zespołu szkół - gdzie jest i
szkoła podstawowa, i przedszkole. Dlatego wystarczy zejść 1 piętro i jesteśmy
na miejscu.
Jeśli
chodzi o "Tajemnicze dziecko",
to zajęcia prowadziły gimnazjalistki z kl. 3C: Karolina, Jagoda i Julia.
Dziewczęta chciały przybliżyć
klimat baśni, dlatego zwróciły szczególną uwagę na przepiękne ilustracje, które
również zachwyciły pierwszaków, ale i klimat lasu. Dlatego podkładem do tekstu
była muzyka z nagranym śpiewem ptaków. Zajęcia rozpoczęły zabawy w lesie -
zbieraliśmy grzyby, wdrapywaliśmy się na drzewa, aby spotkać bohaterów
baśni.
Ponieważ język "Tajemniczego
dziecka" byłby nie w każdym momencie zrozumiały dla naszych odbiorców,
gimnazjalistki pilnie zmieniały niektóre zdania oraz wprowadziły polskie imiona
bohaterów: Ania i Piotrek.
Największe
emocje wzbudziło pojawienie się na naszej polanie tajemniczego dziecka i
pytanie : czy jest ładne???
Mottem
do naszych zajęć były ZASADY, które naruszyły dzieci, występujące w baśni.
Pierwszaki chętnie opowiadały nam, co to są zasady i w jaki sposób nasi
bohaterowie je przekroczyli.
Odprężyliśmy
się oglądając cudne ilustracje kwiatów, które dzieciom najbardziej się
podobały, a na zajęciach plastycznych nasi młodsi koledzy wykonali
prace plastyczne, przedstawiające wyobrażenia roślin z cudnego lasu.
Jagoda, Julia, Karolina
Dziękujemy wydawnictwu Media Rodzina za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej biblioteki szkolnej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz