piątek, 24 stycznia 2014

"Wałęsa. Człowiek z nadziei" reż. Andrzej Wajda


Niedawno na ekranach polskich kin pojawił się nowy film, który nie każdemu może przypaść do gustu. Choćby z tego powodu, że jest to prawdziwa historia człowieka, który nie miał łatwo w życiu.
W postać pana Wałęsy znakomicie wcielił się Robert Więckiewicz, który świetnie odgrywa tę rolę. Obok niego zagrali równie znakomici aktorzy, tacy jak : Agnieszka Grochowska, Zbigniew Zamachowski oraz Mirosław Baka. 
Wszystkie sceny filmy opierają się na wywiadzie byłego prezydenta z włoską dziennikarką Orianą Fallaci. Podczas rozmowy film pokazany jest na zasadzie retrospekcji, opisując najwspanialsze fragmenty z życia opozycjonisty, przywódcy "Solidarności". Przedstawiła wzloty i upadki, radość, gniew oraz smutek.
Film jest bardzo spójny, wybrane elementy z życiorysu bohatera są właściwe.
Bardzo podoba mi się sposób, w jaki mówi pan Wałęsa. Niczego "nie owija w bawełnę", mówi prosto i trafia do ludzi.
Sam film nie jest dla mnie czymś niezwykłym. Jestem dzieckiem, nie żyłam w tamtych czasach, więc nie umiem sobie tego wszystkiego wyobrazić np. jak ciężko się wtedy żyło.
Po oglądnięciu filmu czuję wielki szacunek i podziw dla ludzi żyjących w tamtych czasach.
Film dużo uświadamia. Bardzo podoba mi się muzyka, jaką można było usłyszeć. Film warty obejrzenia, nie tylko dla dorosłego widza.


Ocena :  7/10                                                                               Ola  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz