piątek, 12 października 2018

"Poczet królowych polskich" Anna Kaszuba-Dębska


Sięgając po tę książkę bardzo szybko okazało się, jak niewiele wiem o historii Polski. A jeśli chodzi o polskie królowe, to mogłam wymienić zaledwie dwie: Bonę i Barbarę Radziwiłłównę. Trochę mało ...

Dlatego cieszę się, że ten tytuł trafił do mnie. Nie dość, że bardzo podobają mi się rysunki postaci historycznych ( chodzi mi o detale stroju, o biżuterię czy nawet rodzaje upięć włosów), to treści kolejnych rozdziałów są tak różne od tych, które spotykam w podręczniku czy ćwiczeniach do historii.

Przede wszystkim nie są nudne. Dużo w nich życia i codzienności czyli opisu jak królowe zmagały się z różnorodnymi problemami, bardzo odległymi od korony królewskiej np.: jak poradziły sobie w niewoli? Albo jak zachowała się królowa, gdy stanął przed nią brudny trędowaty?

W tych opowieściach na pewno zobaczyłam prawdziwe oblicze królowych.

Polecam!!!

I tak sobie pomyślałam, że może autorka napisałaby równie ciekawy poczet królów polskich.


Ocena: 10/10                                                                                                                                           Ania

Dziękujemy wydawnictwu Znak Emotikon za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej, szkolnej biblioteki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz