poniedziałek, 3 grudnia 2018

"Łemkowska książeczka" Paulina Białkowska, Anna Rydzanicz



Ta książeczka spodobała mi się od pierwszego wejrzenia. Jest urokliwa i tak zachęca do czytania, że  pomysł autorek oceniam na 10!

Po pierwsze nigdy do tej pory nie zetknęłam się z kultura łemkowską. Natomiast po przeczytaniu tego tytułu bardzo chciałabym w wakacje wyjechać i dotknąć tej niezwykłych miejsc.

Moim zdaniem dużym atutem tej książeczki są ilustracje oraz fantastyczny pomysł z otwieranymi stronami oraz wkładką, która prezentuje łemkowskie stroje. Informacji jest w sam raz, nie za dużo. Gdyby było za dużo na pewno by zniechęcały, a tak to rozpalają moją ciekawość. Sama chcę: więcej, więcej!!!

Ciekawe jest także zamieszczenie tekstu w języku łemków. Pierwszy  raz  zetknęłam się  z tego typu literami. 

Moją ulubioną ilustracją jest ikonostas w cerkwi. Autorki zamieściły go na rozkładanych stronach. Moim zdaniem, może to być przewodnik dla tych, którzy dotrą do cerkwi i będą zwiedzać jej piękne wnętrza.

Polecam serdecznie! Sięgnijcie po ten tytuł. To książka dla czytelnika w każdym wieku ponieważ zawiera tyle niespodzianek, że można z nich wybrać tę odpowiednią dla siebie. 

Ocena: 10/10                                                              Ania

Dziękujemy portalowi Czas Dzieci za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej, szkolnej biblioteki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz