środa, 10 czerwca 2015

"Bajkoterapia czyli bajki pomagajki dla małych i dużych"



"Bajkoterapia"- tytuł nie wróżył nic dobrego. A tutaj, takie pozytywne zaskoczenie. Moze dlatego, że mama się zachwyciła, a ja po przeczytaniu tego poradnika,nie miałem już tak często kłopotów z młodszym bratem... 

Spieszę wyjaśnić, to są opowieści w formie bajek, ale na konkretne tematy. Napisane prostym językiem, próbują odnaleźć i rozwikłać w gąszczu zagadnień, trudne sprawy małych i trochę większych dzieci.

Wśród autorów , m.in.:  Beata Ostrowicka, Grażyna Bąkiewicz, Agnieszka Tyszka czy Janusz L. Wiśniewski.

Co do tematów mnie najbardziej spodobały się : Jestem inny, Moi rodzice się kłócą i Wirtualny świat.

Ważnym elementem tej książki jest komentarz bajkoterapeutyczny zamieszczony po każdej bajce. Brzmi bardzo naukowo, a są to wskazówki do rozmów z dzieckiem oraz konkretnych działań i przedsięwzięć, które możemy zaplanować, gdy dany problem pojawi się w naszej rodzinie.

Co do mnie - bardzo pomogła mi bajka "Moi rodzice są uzależnieni". Dlaczego? Po raz pierwszy przeczytałem, że dorośli nie są tacy idealni...

Piękne ilustracje dopełniają treści .
Polecam gorąco !!!

Ocena: 10/10                                                                 Michał

Dziękujemy wydawnictwu Nasza Księgarnia za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej biblioteki szkolnej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz