wtorek, 19 listopada 2013

,,Żyć znaczy umrzeć’’ – Joel McIver .







Książka ta opowiada historię pierwszego, prawdziwego basisty zespołu Metallica – Cliffa Burtona, który zginął, 27 IX 1986 r., mając zaledwie 24 lata w wypadku samochodowym.

Prawdziwa do tego stopnia, iż utożsamia się z poszczególnymi muzykami, daje do myślenia – wraz z kolejnymi wersami na nowo poznaje się zespół, muzykę, instrument. 

Ta niezwykle wciągająca opowieść na zawsze odbiła piętno w mej
 rock n’ roll ‘owej duszy. 

Każda przesłuchana płyta Metallici – po przeczytaniu ,,Żyć znaczy umrzeć’’ - stała się nowym odkryciem. 

Polecam tą książkę przede wszystkim basistom, którzy zaczynają dopiero swoją podróż po świecie niższych dźwięków, muzykom, fanom Metallici oraz zwolennikom cięższych brzmień. 

Moja ocena: 8/10 (za spodnie Cliffa)

                                                                                         MB.\m/



 Wielkie podziękowania dla wydawnictwa Sine Qua Non za przekazanie tak niesamowitej opowieści.     

Książkę można wypożyczyć w naszej bibliotece szkolnej.                                                                                                                                                                                                    

1 komentarz:

  1. Dzięki za tę rekomendację. Dla mnie okładka jest FANTASTYCZNA - wręcz "wyciąga" mnie z jesiennego nastroju i zagarnia w inny , odlotowy klimat.
    Podoba mi się też, że oprócz historii zespołu, dostajemy opinie, dyskografię no i przedmowę samego McIvera, który dziękuje Polsce!
    Według mnie, wszystko co łaczy się z Metallicą jest NIEPOWTARZALNE.

    OdpowiedzUsuń